در رویاها، می توانید به تخیل خود اجازه دهید آزاد شود

بررسی رویاها

نظر وبزینر

Dreams یک شبکه اجتماعی، ابزار ایجاد و مجموعه ای از بازی ها است که آن را به یکی از جاه طلبانه ترین بازی های کنسولی در تمام دوران تبدیل کرده است.

طرفداران

  • +این پر از بازی های جلا و متنوع است
  • +رویای هنر یک حالت داستانی زیبا است
  • +ابزار ایجاد به معنای امکانات بی حد و حصر است
  • +دارای مجموعه ای از آموزش های جذاب و عمیق است

منفی

  • تسلط بر کنترل ها ممکن است دشوار باشد
  • ویژگی‌ها در زمان راه‌اندازی از دست رفته‌اند
  • همه بازی ها یکسان ساخته نمی شوند

Dreams شبیه هیچ بازی‌ای است که تا به حال بازی کرده‌ام. در واقع، این یک بازی تنها نیست، بلکه مجموعه‌ای از خلاقیت‌های موجود در ابزاری برای توسعه‌دهندگان مشتاق است که خلاقیت خود را با ساخت بازی، انیمیشن، موسیقی و هنر آزاد کنند. مهمتر از همه، Dreams یک جامعه یا شبکه اجتماعی است که در آن افراد با تولید محتوا برای استفاده دیگران با یکدیگر همکاری می کنند. 

این بازی از بسیاری جهات مرا به یاد HitRecord اثر جوزف گوردون-لویت می‌اندازد، یک پلتفرم آنلاین که در آن افراد خلاق پروژه‌های دیگر را ریمیکس یا نقد می‌کنند. به روشی مشابه، Dreams گیمرهایی را گرد هم می‌آورد که می‌توانند محتوا را مدیریت کنند، بازخورد ارائه دهند یا به سادگی کاوش کنند و بازی‌های تمام‌شده را بازی کنند. 

  • PS5 : مشخصات، قیمت، تاریخ عرضه و مقایسه آن با لپ تاپ های بازی
  • بررسی Warcraft III Reforged : اینگونه روی کامپیوتر اجرا می شود

به عنوان مجموعه ای از بازی ها، یک ابزار ایجاد و یک شبکه اجتماعی، پیگیری Media Molecule برای LittleBigPlanet بلندپروازانه ترین پروژه توسعه دهنده تاکنون است. اما پس از چند هفته بازی، متوجه شدم که این جاه طلبی ها به زیبایی از طریق یک کمپین داستانی کوتاه اما زرق و برق دار، ابزارهای خلاقانه برای ساخت بازی و بازی های مدیریت شده ای که مستقیماً در Dreams ساخته شده اند، تحقق می یابد. 

رویای هنر، نمایشی شیک از امکانات Dreams 

آنچه من توضیح دادم ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما Media Molecule نقطه شروعی را در رویای هنر، حالت داستان غیر رسمی، به شما می دهد. اجازه نده من شما را گمراه کنم. رویای هنر به عنوان تنها هدف یا حتی دلیل اصلی برای اینکه چرا باید Dreams را بازی کنید تبلیغ نمی شود. در عوض، داستان فیلم (2 تا 3 ساعت) به طور موثر آنچه را که با ابزارهای ایجاد محتوای Dreams امکان پذیر است را به نمایش می گذارد. 

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

اما فراتر از آن، رویای هنر داستانی احساسی در مورد یک موسیقیدان به نام آرت است که پس از درگیری با هم گروهش در تلاش است تا دوباره روی پای خود بایستد. آرت که از کابوس دوران کودکی خود، یک کلاغ غول پیکر وحشتناک به نام تورنبیک رنج می برد، باید تاوان اشتباهات خود را در دنیای واقعی در حالی که با دشمنانش در سرزمین رویایی مبارزه می کند، بپردازد. اما ابتدا، او باید از یک جفت ربات و حیوانات پر شده استفاده کند تا اژدهای گربه‌مانند خود را در جایی در دنیای زیرین پنهان کند. 

اگر LittleBigPlanet را بازی کرده باشید، پس با عجیب بودن (و صادقانه بگویم، هیجان انگیز بودن) داستان آشنا خواهید شد، که شما را با رنگ ها و موسیقی بمباران می کند که در دنیاها و با شخصیت های عجیب ملاقات می کنید. اما اگر فکر می‌کردید Dreams یک بازی برای بچه‌ها است، Art’s Dream شما را در غیر این صورت متقاعد می‌کند. داستان به‌طور شگفت‌انگیزی غم‌انگیز است و به تعدادی از موضوعات بالغ می‌پردازد – یعنی مبارزه مداوم با شیاطین درونی.

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

رویای هنر زمانی که بین ژانرها جهش دارد در بهترین حالت خود قرار دارد. در یک لحظه، شما با یک نقطه و کلیک به سبک کارآگاهی حرکت خواهید کرد تا در یک ماجراجویی پلتفرم سریع به یک ربات پرانرژی تبدیل شوید که در آن پلتفرم‌های انرژی را برای حرکت در نقشه نیرو می‌دهید. 

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

متوجه شدم که این تغییرات طاقت فرسای سرعت مرا درگیر خود نگه داشته است. وقتی دیوانه‌وار دکمه‌ها را نمی‌کوبیدم تا به تورنبیک شیطانی شلیک کنم، رویای هنر به آرامی روایت جذاب خود را می‌ساخت. 

ای کاش رویای هنر طولانی‌تر بود، اما هدف خود را که نشان دادن آنچه در رویاها ممکن است و در عین حال جرقه زدن تخیل است، انجام می‌دهد.

کاوش در زمین بازی رویاها

من بعد از انجام یک بازی عاشق Dreams شدم: Southpaw Cooking. در این بازی به سبک Octodad، شما کنترل سرآشپزی را در دست دارید که یک وعده غذایی را آماده می کند. به‌راحتی، تلفن او درست زمانی که شروع به پختن می‌کند زنگ می‌خورد و مجبور می‌شود همه این کارها را با دست چپ غیرمسلط‌اش انجام دهد.

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Kapten_basse/Media Molecule)

با استفاده از چوب چپ برای کنترل بازوی او، یک دقیقه فرصت دارید تا سبزیجات را خرد کرده و بپزید، یک استیک را کبابی کنید و غذای خود را بشقاب کنید. با اضافه شدن غذا به بشقاب، امتیاز شما (بر حسب کیلو کالری) بالا می رود. اتکای Dreams به کنترل‌های حرکتی، همراه با بازوی لاستیکی براکیوم Emendo سرآشپز، این کار زمان‌بندی شده را به طرز ناامیدکننده‌ای دشوار می‌کند. با این حال، من چندین ساعت در این بازی کوچک زیبا غرق شدم تا فقط استیک سوخته و سیب زمینی خرد شده را سرو کنم. 

Advertisement

این نمونه‌ای از مینی‌گیم‌های هنری است که در Dreams ساخته و نگهداری می‌شوند. دیگری به نام Ruckus به شما امکان می‌دهد به عنوان یک کایجو بازی کنید که تنها هدف آن ایجاد هرچه بیشتر تخریب است. همچنین یک تیرانداز فضایی اول شخص و بازی‌های پازل مختلف، از جمله Pip Gemwalker، یک بازی شایان ستایش به سبک Captain Toad وجود دارد که در آن شما یک تنبل زیبا را کنترل می‌کنید که روی دیوارها خراش می‌دهد. 

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

هر خلاقیت ساخته شده در درون Dreams یک بازی نیست. هنر، انیمیشن، موسیقی، شخصیت ها و مجسمه ها را خواهید دید. حتی اگر مالک بازی نیستید،  می‌توانید این موارد را در indreams.me بررسی کنید.

Media Molecule به خوبی کار می کند تا بهترین ها را پیدا کنید. منوی Forever Popular مکان خوبی برای شروع است و شامل چندین خلاقیت Media Molecule است. منطقه دیگری که ارزش بازدید دارد، منویی برای جوایز Impy یا به رسمیت شناختن آثار برجسته در پنج دسته است.  

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

شما نباید نگران تعداد بازی های خوب موجود در Dreams باشید. در حال حاضر به اندازه کافی خلاقیت قانع کننده وجود دارد که شما را برای چندین ساعت مشغول نگه دارد، و موارد بیشتری نیز در حال اضافه شدن هستند. و از آنجایی که Dreams بسیار مشارکتی است، جامعه دیکته می کند که چه چیزی موفق شود. فهرست‌های رویاها شبیه پروژه‌های Kickstarter هستند: می‌توانید ببینید که چگونه در طول زمان تکامل یافته‌اند، بازخورد خود را برای توسعه‌دهنده بگذارید و بهترین خلاقیت‌ها را مورد علاقه خود قرار دهید. 

بله، شما با بازی‌هایی روبرو خواهید شد که با سبک بازی شما سازگاری ندارند، اما نبوغ Dreams این است که هیچ محدودیتی وجود ندارد. هر ژانر بازی را می توان نشان داد، از جمله تیراندازی های اول شخص، بازی های بتل رویال و ماشین های پین بال. اگر بتوانید آن را تصور کنید، می توانید آن را بسازید. 

در حال حاضر، Dreams از چند نفره محلی برای حداکثر چهار بازیکن پشتیبانی می کند. تعداد کمی از بازی‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، پس وقتی دوستانتان تمام شدند این را در نظر داشته باشید. بازی چند نفره آنلاین در زمان راه اندازی در دسترس نیست، اما در تاریخ نامشخصی اضافه خواهد شد. همین امر در مورد VR نیز صدق می‌کند، که برای بازی‌هایی که به شدت به کنترل‌های حرکتی متکی هستند، مناسب است.

DreamShaping: تبدیل رویاها به واقعیت 

تبلیغات

 مانند هر مهارت دیگری، ایجاد – یا شکل‌دهی رویایی – به درس‌هایی نیاز دارد. نگران نباشید؛ آموزش‌های Dreams سرگرم‌کننده، جذاب و سریع هستند تا بتوانید قبل از رفتن به مهارت‌های بعدی، بر مهارت جدیدی مسلط شوید. 

هر یک از آموزش‌ها در کارگاه رویاها قرار دارند و به درس‌هایی تقسیم می‌شوند که به شما یاد می‌دهند چگونه هنر، صدا، انیمیشن‌ها و گیم‌پلی اولیه بسازید. همچنین چهار کلاس کارشناسی ارشد توسط توسعه دهندگان Media Molecule برگزار می شود. این آموزش‌های پیشرفته‌تر موضوعاتی از بازسازی یک بازی تا مجسمه‌سازی نیم تنه را شامل می‌شود. من با هر یک از آنها بسیار سرگرم شدم، اما توصیه می کنم قبل از شروع کلاس های مستر، آموزش ها را تمام کنید. 

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

امکانات در DreamShaping عملا نامحدود است. سازها، شخصیت ها و جلوه های صوتی را می توان مستقیماً در Dreams ایجاد کرد و سپس با سبک ها، رنگ ها و انیمیشن های مختلف سفارشی کرد. فقط وقتی در حال ساختن یک دنیا هستید مراقب باشید، زیرا هر عنصری که اضافه می‌کنید، تخصیص حافظه شما را کاهش می‌دهد، که توسط “دماسنج” در گوشه پایین صفحه نمایش شما ردیابی می‌شود.

برای اینکه تصوری از بی حد و حصر بودن امکانات به شما بدهیم، با جان بیچ، طراح اصلی Media Molecule صحبت کردیم که گفت محل برگزاری عروسی خود را در Dreams ایجاد کرده است. در روز بزرگ، “دقیقاً همانگونه بود که ما آن را در Dreams طراحی کردیم، و افرادی که برای Media Molecule کار می کنند که به عروسی ما آمده بودند، آمدند، و آنها می گفتند: “من قبلاً این مکان را دیده ام.”

(اعتبار تصویر: Media Molecule)
تبلیغات

تعداد بازدیدها در Dreams خیره کننده است، اما برای جلوگیری از تبدیل رویاها به کابوس به آنها نیاز دارید. حتی عادت کردن به کنترل‌ها به صبر و تمرین نیاز داشت، مخصوصاً با تجربه محدود من در استفاده از کنترل‌های حرکتی. Media Molecule برخی از این نقاط دردناک را با ایجاد میانبرهایی برای اقدامات خاص برطرف کرده است، اما هر یک از این موارد چیز دیگری است که باید یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

گفتنی است، در پایان این آموزش ها، به اندازه کافی در مورد شکل دادن و دستکاری اشیاء می دانید که می توانید «توسعه دهنده بازی» را به رزومه خود اضافه کنید. من چندین ساعت را صرف بازی بیشتر آموزش ها کردم و به اندازه کافی یاد گرفتم که بتوانم یک دهکده کوچک با نورپردازی سفارشی بسازم و آن را با شخصیت هایی که خلق کرده بودم پر کنم. چیز خاصی نبود، اما با این وجود احساس موفقیت می کردم و با گذشت زمان بیشتر، می توانستم خودم را در حال انتشار بازی های ساده ببینم. و این کلمه کلیدی است: ساده، بیچ گفت.

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

بیچ به ما گفت: «با این انتظارات عظیم وارد نشوید که بتوانید یک حماسه سیاه چال بی‌درنگ بسازید که 20 ساعت طول می‌کشد با تعداد زیادی انیمیشن و چیزهای دیگر. “شما می توانید این کار را در Dreams انجام دهید، اما سعی نکنید در اولین اقدام به خانه بروید. من می گویم یک سیب بسازید یا یک گل یا یک گربه درست کنید. 

او افزود: “وقتی به نقطه ای رسیدید که گیر کرده اید، به کار دیگری فکر کنید، مانند درست کردن یک صندلی.” و چیزی که پیدا خواهید کرد این است که بعد از اینکه چندین چیز درست کردید، به عقب برگردید و به سیبی که ممکن است تا نیمه راه رفته اید نگاه کنید و فکر کنید: “اوه مرد، من می توانستم برایش سیبی بسیار بهتر بسازم.” سپس، خلاقیت های قدیمی خود را دوباره مرور کنید.”

اگر کنترل‌های حرکتی برای شما کار نمی‌کنند، می‌توانید از کنترلرهای PlayStation Move استفاده کنید که دقت بیشتر و دامنه حرکتی بهتری به شما می‌دهد. همچنین، می‌توانید کنترل‌های حرکت را خاموش کنید و از چوب چپ برای حرکت دادن نشانگر یا مکان‌نما در اطراف صفحه استفاده کنید. توسعه دهندگان Dreams همچنین قول سازگاری با صفحه کلید را داده اند، اما شما نمی توانید از ماوس استفاده کنید زیرا در فضای سه بعدی کار نمی کند. 

بررسی رویاها

(اعتبار تصویر: Media Molecule)
تبلیغات

اگر در جاده‌ای تصادف کردید، همیشه می‌توانید دارایی‌ها – شخصیت‌ها، صحنه‌ها یا موسیقی ساخته‌شده توسط انجمن یا توسعه‌دهندگان – را بگیرید و آنها را به آثار خودتان اضافه کنید. بسیار شبیه این است که یک نوازنده یک آهنگ را نمونه‌برداری کند، آن را به یک آهنگ جدید تبدیل کند و آن را به جلو بپردازد تا دیگران از آن لذت ببرند. 

مهم است که تحت تأثیر منابع بی شماری که در دسترس شماست یا آموزش های به ظاهر بی پایان قرار نگیرید. همانطور که با یادگیری یک دستور العمل پیچیده برای یک مهمانی شام، دریم شیپینگ زمان می برد و تقریباً به اندازه آزمایشات خطاها را به دنبال دارد. اما همچنین مانند یک غذای کاملاً پخته شده از آن دستور جدید، زمانی که دیگران از خلقت شما استقبال می کنند، به زحمت شما تعلق می گیرد.

 عملکرد Dreams در PS4 چگونه است؟  

تبلیغات

من Dreams را روی PS4 Slim بازی کردم و با مشکلات زیادی مواجه نشدم. زمانی که من کمپین را بازی می کردم، نرخ فریم گهگاه کاهش می یافت، و پروژه های اولیه ذاتاً بد هستند – اما هیچ باگ قابل توجهی وجود نداشت. 

Dreams یک بازی کوچک با استانداردهای امروزی است که فقط 6.4 گیگابایت دارد. بازی‌های درون Dreams بسته به میزان هنر موجود در آن‌ها و کنسولی که استفاده می‌کنید، با نرخ فریم متفاوت اجرا می‌شوند. بازی‌های بیشتری در PS4 Pro با سرعت 60 فریم در ثانیه نسبت به Slim اجرا می‌شوند، و حتی برخی از آن‌ها در صورت وجود آثار هنری زیاد، سرعت 30 فریم در ثانیه را هم نمی‌گیرند. (شما نمی خواهید این اتفاق برای بازی شما بیفتد.)

(اعتبار تصویر: Media Molecule)

 خط پایین 

Dreams مانند مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه پیکسار از بازی‌های ویدیویی است: مجموعه‌ای از خلاقیت‌های زیبا و پیچیده. اما حتی آن مقایسه سخاوتمندانه نیز عدالت Dreams را برآورده نمی کند. این به همان اندازه یک موزه دیجیتال پر از هنر، موسیقی و بازی است و همچنین یک شبکه اجتماعی است که در آن افراد خلاق می‌توانند با هم همکاری کنند و تخیل خود را آزاد بگذارند. 

تبلیغات

چند ماه آینده برای Dreams بسیار مهم خواهد بود، زیرا بازی فقط به خوبی ساخته هایش است. اما همانطور که من می نویسم، بازی های جدید در حال طراحی، آزمایش و طراحی مجدد هستند – و رویاها به واقعیت تبدیل می شوند.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.